Maatwerk CRM
In de markt van de CRM systemen zijn heel veel verschillende standaardpakketten beschikbaar. Deze pakketten bieden een algemene benadering van CRM functionaliteiten die voor de meeste bedrijven goed werkbaar zijn.
Wil je echter zorgen dat het CRM systeem goed aansluit bij jullie specifieke bedrijfsprocessen, met koppelingen naar andere systemen in je applicatielandschap of met een specifieke inregeling van het orderproces? Dan kan maatwerk een goed alternatief of een mooie aanvulling zijn. Met een specifieke CRM uitbreiding ben je in staat echt het maximale uit je pakket te halen. Je hebt geen ‘work arounds’ meer nodig en alles werkt precies op de manier zoals jij dat wilt. Op die manier kun je doen waar het CRM systeem uiteindelijk voor bedoeld is: waardevolle relaties opbouwen met je klanten.
Wat is CRM
Maar, eerst even dit: wat is CRM eigenlijk? CRM staat voor Customer Relationship Management. Een goed CRM systeem stelt je in staat om gedrag, houding en de koopgewoonten van je klanten in kaart te brengen.
Dit draait dus om de manier waarop je als organisatie de relatie met je klanten beheert. In een CRM systeem vind je dan ook bijvoorbeeld de database met klantgegevens terug en daarin de contactmomenten met elke klant, maar ook orderstatus, eerdere bestellingen of uitstaande helpdesk-tickets. Zo kun je de relatie met je klant goed managen, klanttevredenheid verbeteren en de winstgevendheid van je bedrijf vergroten.
Een goed CRM systeem is dus een belangrijke stap in het bouwen van waardevolle klantrelaties.
Waarom maatwerk CRM kiezen?
Veel bestaande CRM systemen zijn gebaseerd op standaard verkoopprocessen. Vaak kun je extra modules bijkopen om je systeem naar smaak aan te vullen. Er zijn echter tal van situaties te bedenken waarin deze standaardmodules niet de oplossing bieden die je nodig hebt, of de benodigde module is wel beschikbaar, maar erg duur. Hoe jij met je klanten omgaat, kan heel erg verschillen van de concurrenten. Daarom is een standaardoplossing vaak niet dé oplossing.
In zo’n geval loont het dus om voor maatwerk CRM te kiezen. Thoughtline kan een maatwerk oplossing voor u maken. Wij helpen ondernemers bij het op maat maken of uitbreiden van hun ideale CRM systeem.