Toonbank app: omzet maken tijdens quarantaine



Quarantaine in Nederland heeft een enorme impact op consumptie en het winkelbeeld is van de één op de andere dag totaal veranderd. Het is duidelijk dat je als ondernemer moet aanpassen om nog enige omzet mogelijk te maken. Dit vraagt om innovatieve oplossingen die voor iedere ondernemer en consument beschikbaar zijn. Hier is het initiatief ontstaan voor Toonbank, de digitale markthal.



Als enkele bezorgde ondernemingen willen we duidelijk maken dat we de problemen zien voor winkels en horeca. Het is een probleem dat ons als mede ondernemers raakt en waar het klein MKB zich niet alleen in moet voelen. Daarom starten we dit initiatief met als doel: Makkelijker omzet draaien in een tijd waarin je klant niet naar de winkel kan komen. We hebben een analyse gedaan en zijn geland op deze twee grote uitdagingen voor winkels en horeca: 1. Omschakelen van winkel verkoop naar online verkoop en bezorg mogelijkheden. 2. Vindbaar zijn onder bestaande en nieuwe klanten. Bewust van deze twee problemen heeft Thoughtline in samenwerking met enkele partners een passende oplossing ontworpen: de Toonbank app. Met passend bedoelen we ook gratis, voor elke ondernemer en elke consument. Zodoende kan elke geïnteresseerde ondernemer direct aan de gang en is de toonbank app een echt steuntje in de rug.



Toonbank, wat is het? De toonbank app is letterlijk een digitale toonbank. Klanten zien jouw winkel of horeca zaak in de app met producten en een mogelijkheid om te bestellen. De manier waarop je als ondernemer vervolgens bezorgt en laat betalen kun je helemaal zelf bepalen, dat kan contact, via de app of met een tikkie.

Digitale Markthal

Hiermee adresseren we direct het eerste probleem en heb je als ondernemer een complete oplossing om te schakelen naar online verkoop (inclusief bestel en bezorg mogelijkheden). Speciaal aan deze app is dat het ook direct een digitale markthal is. Alle deelnemers zijn daardoor zichtbaar en vindbaar voor alle gebruikers van de app. Je bent dus zichtbaar onder nieuwe potentiele klanten. Dit is niet alleen een oplossing voor het tweede probleem, maar eigenlijk een hele elegante manier om nieuwe omzet te scheppen.

Zoals gezegd is de Toonbank app ontstaan uit een sterke behoefte om de lokale winkel en horeca onderneming een helpende hand te bieden in deze uitdagende periode. Doordat de Toonbank app een bestaand platform met bijbehorende app is, was een simpele lokale aanpassing voldoende om heel snel te kunnen schakelen. Bij Thoughtline is er een investering gedaan om met een korte ontwikkel periode deze gratis ondersteuning met spoed operationeel te krijgen.



Wij nodigen jullie uit om een gratis account aan te maken zodat we de  een goed gevuld platform kunnen opbouwen voor de consumenten. Hieronder de verschillende links naar de website van Toonbankapp.nl Meer informatie:

Toonbank App/

Aanmelden en aanmaken van een gratis account:

Aanmelden

We hopen hiermee duidelijk te maken aan alle lokale ondernemers dat we met jullie meedenken. Voor nu danken ook wij de volgende partijen die kosteloos met ons mee hebben gedacht in het ontwikkelen van deze app:

-Thoughtline – Binnenstad management – Citymarketing Tilburg – Midpoint Brabant – Tilburg.com – Hallolex/VDT Advocaten – hetsocialmediamannetje – Station88 – Rabobank – Veldsink van Son – Microway

Vragen? Contact opnemen kan via: e-mail: support@toonbankapp.nl telefoon: 013 – 410 00 17 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00)
Neem contact met mij op:
technologies