Digital Pixel Marketing
maart 10, 2021
RetailCoin
februari 11, 2021
 
Onze klant is in 2011 opgericht met het doel om aan te tonen dat zonne-energie voor iedereen rendabel is. Zij hebben zich gespecialiseerd in installeren van zonnepanelen bij particulieren en bedrijven. Elk dak is anders, iedere klant heeft eigen wensen. Door passend advies te geven aan iedere klant geloven zij dat ze de beste kwaliteit kunnen bieden.
 
 

Door de groei van het bedrijf werd het werken met deze systemen onoverzichtelijk en foutgevoelig. Er ging veel tijd verloren aan miscommunicaties of aan onvolledigheden in de systemen. Ze wilden deze processen verbeteren, door het gehele proces te digitaliseren. De concrete vraag aan Thoughtline was of wij konden helpen bij het realiseren van een dergelijk systeem.

 
Om tot een gedegen inschatting van de werkzaamheden te komen hebben we een analyse gedaan van de bestaande processen, de wensen en behoeftes van de klant in kaart gebracht, en hebben we kritisch gekeken of we hier verbeteringen in konden aanbrengen. Vervolgens hebben we geholpen om het gehele proces te digitaliseren. Hierbij is gelet op het gehele werkproces. Van het online maken van een afspraak, het geven van advies, het genereren van de offerte, het maken van installatie afspraken, het automatisch opstellen van stuklijsten voor de installateurs tot het voor akkoord tekenen van de installatie. Omdat veel werkzaamheden buiten kantoor plaatsvinden hebben we ervoor gekozen om naast de web applicatie ook een mobiele applicatie te ontwikkelen. Deze applicatie ondersteund de werkprocessen van de medewerkers die buiten het kantoor werken. Met deze applicatie kan bijvoorbeeld de gehele intake van de installatie gedaan worden inclusief het visueel indelen van de zonnepaneel indeling op het dak, rekening houdend met eventuele obstakels. Zodra de klant het eens is met de indeling kan vanuit het systeem direct een offerte gegenereerd worden die vervolgens automatisch naar de klant gemaild wordt.
Gebruikte technologiën:
SolarCRM
SolarCRM
 

Het resultaat

Met het ontwikkelen van deze maatwerk applicatie hebben we de klant geholpen om hun volledige werkproces in één systeem te krijgen. Ze hebben geen last meer van losse papieren en e-mails, en ook worden er veel minder fouten gemaakt in het proces. Dit zorgt voor lagere kosten en een betere kwaliteit in dienstverlening voor de klanten. Daarnaast is onze klantnu ook klaar voor de toekomst en kunnen ze, wanneer ze verder groeien, met meerdere teams binnen deze applicatie werken.
 
SolarCRM
 
SolarCRM
 
Chat openen
App ons!