Boflora: Augmented Reality app

  Uniek luchtzuiveringsproduct voor een gezondere werkomgeving

De klant

Thoughtline ontwikkelde een Augmented Reality app voor Boflora. Boflora ontwikkelt en verkoopt de Boflora klimaat kast. Dit is een slim luchtzuiveringssysteem dat vermomd is als plantenkast, waarbij het groen helemaal zelf samengesteld kan worden. Hierbij kunnen de klanten van Boflora kiezen uit een ruim assortiment milieuvriendelijke kunstplanten en bloemen, die ze meerdere malen naar wens kunt laten verwisselen. De klanten van Boflora hebben hier geen omkijken naar en hun werkruimte heeft altijd een frisse, vertrouwde en inspirerende uitstraling.

De vraag

Iedere klant van Boflora heeft een unieke wens, en hierin wil Boflora hun klanten ook bedienen. Om deze rede maakt Boflora plantbakken op maat. Het probleem wat dit met zich meebrengt is dat Boflora alleen de soort bak en de inhoud kan laten zien wanneer ze voor de eerste keer bij een klant komen. Pas wanneer een klant besteld gaan ze deze specifieke bak maken, en pas dan kan de klant zien hoe deze er écht uit komt te zien. Klanten willen echter graag zien hoe iets eruit komt te zien voordat ze een bestelling plaatsen. Met dit probleem kwam Boflora bij Thoughtline terecht.

De oplossing: Augmented Reality App

De oplossing die Thoughtline hiervoor bedacht heeft is een mobiele Augmented Reality app. Deze app is gebouwd met Unity en is beschikbaar gemaakt voor zowel iOS als Android toestellen. Via deze app kun je als klant van Boflora zelf je plantenbak samenstellen, met de juiste planten en de juiste kleur. Door het toepassen van Augmented Reality technieken kan de plantenbak in de kantooromgeving van de klant geprojecteerd worden. Op deze manier kun je dus zien hoe de plantenbak eruit komt te zien en hoe die in je omgeving komt te staan, voordat je hem daadwerkelijk besteld.

Het resultaat

Het resultaat is dat Boflora door middel van deze app aan haar klanten de verschillende plantenbakken kan laten zien, zonder deze te hoeven produceren. Op deze manier kan een klant een betere inschatting maken, welke plantenbak ze waar willen hebben. Dit resulteert in meer tevreden klanten voor Boflora.


Neem contact met mij op:
technologies